Piszę Składam Pstrykam | Basia Jendrzejczyk » Stadion będzie areną piłkarską i komercyjną

Stadion będzie areną piłkarską i komercyjną

Dzisiaj na koronie budowanego Stadionu im. Ernesta Pohla w Zabrzu odbyła się konferencja prasowa, w której mówiono o obiekcie nie tylko w kontekście sportowym, ale przede wszystkim biznesowym. 

Już wkrótce budowany w Zabrzu stadion na 24 tys. kibiców (w I etapie) wraz z otaczającymi go terenami inwestycyjnymi stanie się wizytówką nowoczesnego i stawiającego na rozwój biznesu Zabrza.

Stadion Górnika Zabrze to będzie arena piłkarska, ale nie tylko. Jest tutaj także wiele przestrzeni komercyjnych, które chcemy zagospodarować, chcemy żeby żyły przez cały rok, jak widać nawet o tak zimnych porach można się tutaj spotykać, mamy nadzieję, że już niedługo będzie tutaj bardzo gorąco nie tylko wtedy, kiedy na murawy wybiegną piłkarze. Chcemy żeby to był najnowocześniejszy obiekt na Śląsku i jesteśmy przekonani, że tak będzie – mówi Krzysztof Lewandowski, zastępca prezydenta miasta.

Spółka Stadion w Zabrzu stawia na udany mariaż sportu i biznesu. Arena i jej najbliższa okolica mają tętnić życiem. Na samym stadionie przewidziano ponad 10 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni do wynajęcia pod powierzchnie biurowe, konferencyjne i handlowe.

Rozpoczynając prace projektowe zadaliśmy sobie pytanie, co zbudować, jak zbudować i zadaliśmy sobie jeszcze ważniejsze pytanie – co będzie po, jak wybudujemy? Stąd zaprojektowano w samej kubaturze obiektu przestrzenie komercyjne. W sumie w pierwszym etapie będzie to około 7 tys. metrów kwadratowych, 5 tys. to będzie pasaż handlowo-usługowy przy ul. Roosevelta. Na drugim piętrze planujemy oprócz części VIP-owskiej również biuro z widokiem na murawę – docelowo 10 tys. metrów kwadratowych. To nie wszystko, ponieważ mamy jeszcze dwie duże działki z dużym potencjałem inwestycyjnym, jedna zlokalizowana od strony północnej, druga od strony zachodniej, każda prawie 3,5 hektara, które są również przedmiotem naszej kampanii promocyjnej – powiedział Tadeusz Dębicki, prezes spółki Stadionu w Zabrzu.

W przyciągnięciu inwestorów, oprócz działań promocyjnych, mogą też pomóc obiektywne czynniki. Jednym z nich jest położenie stadionu i dobra sieć drogowa: bliskość autostrad A1 i A4 czy Drogowej Trasy Średnicowej. Ale warto pamiętać także o atrakcjach wokół budowanego obiektu. Przypomnijmy, że w Zabrzu powstaje Europejski Ośrodek Kultury Technicznej i Turystyki Przemysłowej, łączący światowej klasy obiekty dziedzictwa przemysłowego – m. in. zabytkową kopalnię GUIDO i ponad pięciokilometrowy podziemny szlak turystyczny. To wszystko w bezpośredniej bliskości stadionu.

Prowadząc hotel, restaurację czy spa najważniejsze jest, by sprzedawać nie produkt, ale wrażenia, odczucia. Otoczenie stadionu w Zabrzu stwarza doskonałe warunki dla takiego biznesu: tutaj zbiegają się sportowe emocje, tradycja piłkarska ale i dziedzictwa przemysłowego, a wszystko wokół pięknego, nowoczesnego stadionu. Może on się stać wkrótce jednym z najbardziej rozpoznawalnych punktów na mapie regionu. To wszystko powoduje, że stadion z terenami inwestycyjnymi to bardzo interesujące miejsce dla biznesu – mówi Marzena Mielczarek, ekspertka ds. zarządzania obiektami hotelowymi.

Poszerzone funkcje stadionu, tereny pod inwestycje i wreszcie marka związanego ze stadionem klubu piłkarskiego – to pomysł Zabrza na stworzenie nowoczesnej Unikatowej Propozycji Sprzedaży odpowiadającej współczesnym trendom marketingowym. W Polsce taki sposób myślenia o obiekcie sportowym i jego otoczeniu jest pionierski. Czy przekona inwestorów?

Stadion Zabrze9

Stadion Zabrze8

Stadion Zabrze2

Stadion Zabrze3

Stadion Zabrze4

Stadion Zabrze7

Stadion Zabrze6

Stadion Zabrze5

PUBLIKACJA | portal Zabrze.com.pl | 14.12.2012